Loading...
Produkty

REKLAMA ZEWNĘTRZNA WIELKOFORMATOWA

REKLAMA ZEWNĘTRZNA

Najskuteczniejszy sposób reklama zewnętrzna ??

W ostatnich latach jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi reklamy jest outdoor, czyli reklama zewnętrzna, korzystająca z ogólnodostępnej przestrzeni.

Jej najbardziej wyrazistą formą, przede wszystkim ze względu na rozmiary jest wielkoformatowa reklama billboardowa. Rozwój nowoczesnych technologii drukarskich pozwala na wykonywanie niemal dowolnie dużych powierzchniowo reklam.

Dostępne formy reklamy zewnętrznej:

  • BANER
  • MESH
  • PLAKATY
  • PŁYTY PCV
  • PŁYTY DIBOND
  • ROLLUP
  • X-BANER
  • WYDRUKI DO ROLLUP I XBANER
  • SYSTEMY WYSTAWNICZE
  • WALLPRESS
  • POTYKACZE
  • FLAGI
  • WINDERT

Jak wygląda proces przygotowania reklamy zewnętrznej ? ? ? 

Przygotowanie reklamy wielkoformatowej rozpoczynamy od analizy miejsca wybranego przez zleceniodawcę, lub wyszukanie najbardziej atrakcyjnego miejsca, jeżeli nasz klient nam pozostawia decyzję w tej sprawie.
Od tego, jakie są fizyczne ograniczenia miejsca wykorzystanego na billboard zależy przede wszystkim wielkość projektowanej reklamy. W przestrzeni miejskiej zwykle poszukujemy lokalizacji, pozwalającej na wynajęcie określonej powierzchni od jej właściciela. W zależności od rozmiarów i proporcji dostępnego obszaru dobieramy odpowiedni projekt graficzny reklamy, uwzględniający zarówno wymogi identyfikacji wizualnej reklamodawcy, czyli logotyp i kolorystykę, jak również treść merytoryczną, którą może być slogan budujący świadomość marki, lub konkretna informacja o cenowej promocji wybranego lub przykładowego produktu.

Jakie są dostępne formy reklamy outdoor ? ? ?

 

  • Reklama wielkoformatowa może być realizowana w kilku formach, różniących się przede wszystkim techniczną realizacją, co pozwala na wykorzystanie różnych rodzajów powierzchni.
    Stosunkowo często wykonywane są reklamy ścienne, zajmujące znaczną część zewnętrznej powierzchni budynków.
    Ich zaletą jest możliwość uzyskania dużej powierzchni przy relatywnie niewielkich kosztach instalacji.
    Ograniczeniem bywają trudne do przewidzenia koszty wynajmu powierzchni, zależne od właściciela nieruchomości.

 

  • Inna formą reklamy wielkopowierzchniowej są tablice.
    Zwykle koszty wynajmu takiej powierzchni reklamowej zależne są przede wszystkim o lokalizacji tablicy.
    Obecność tablic reklamowych przy drogach o odpowiednio:
    – wysokim natężeniu ruchu zarówno na terenach pozamiejskich jak i zabudowanych świadczy o tym, że dobrze przygotowany przekaz reklamowy w tej formie może być bardzo skuteczny.

 

  • Coraz częściej mamy do czynienia z reklamą ambientową, czyli wykorzystywaniem do celów reklamowych okazjonalnych powierzchni, jakim są na przykład rusztowania lub lekkie billboardy, przystosowane do przestawiania lub przewożenia na samochodowych przyczepkach.
    Mogą to być powierzchnie drukowane na perforowanych materiałach typu AMB lub nawet na tak zwanych airboardach, czyli nadmuchiwanych billboardach, możliwych do rozstawienia i zwinięcia w kilka minut, pomimo powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych. Zaletą airboardów jest to, że są dwustronne, co, jak nietrudno obliczyć, może nawet dwukrotnie obniżyć koszt ich eksploatacji.
    Z kolei reklamy AMB mogą osiągać bardzo duże rozmiary, przy stosunkowo niewielkich kosztach ich zamieszczenia, gdyż reklamodawca korzysta na przepisach prawa budowlanego, które nakazuje zabezpieczanie zewnętrznej strony rusztowanie i może podzielić się kosztami instalacji z wykonawcą robót.

Zalety i wady reklamy zewnętrznej

Z racji specyfiki swej formy reklama zewnętrzna ma sporo zalet dla potencjalnego reklamodawcy: dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców, cechuje się wysokim współczynnikiem kontaktu (jest stale widoczna), zwykle ma prosty i zrozumiały przekaz (do rzadkości należą sytuacje, gdy osoba patrząca np. na billboard zastanawia się co to jest i czego dokładnie dotyczy przekaz), daje także możliwość zastosowania jej wyłącznie na ograniczonym terytorialnie obszarze. To wszystko sprawia, że reklama tego typu cechuje się wysoką skutecznością przy względnie niewielkim nakładzie finansowym koniecznym do jej zrealizowania.

Reklama zewnętrzna jako forma zagospodarowania przestrzeni budzi jednak również pewne kontrowersje. Do największych i najczęściej podkreślanych wad tego rodzaju reklamy należy jej zbyt duża ingerencja w krajobraz (zarówno pozamiejski, jak i miejski – tzw. zanieczyszczenia wizualne), której przykłady widać szczególnie w dużych miastach. Zwraca się też uwagę na uciążliwość niektórych form reklamy wielkoformatowej: wideobillboardy umieszczone w pobliżu dróg rozpraszają kierowców, bywają również sporym utrudnieniem dla mieszkających w pobliżu osób, do których mieszkań wpada nawet w nocy światło emitowane przez ekrany. Zbytnie nagromadzenie reklam zewnętrznych na niedużej przestrzeni sprawia również, że komunikaty na nich zawarte stają się nieczytelne i nierozpoznawalne, a tym samym nieskuteczne. Z uwagi na ten fakt w niektórych miastach oraz krajach ten rodzaj reklamy został całkowicie zakazany.

Ceny reklam zewnętrznych???

Cena zależy od wielu czynników, jak np. lokalizacja reklamy, stopień jej wykonania, grafika, i rodzaj. Ciężko jest określić stałe ceny w reklamie zewnętrznej. Zapraszamy do składania indywidualnych zapytań odnośnie wyceny reklamy

Masz pytanie ? ? ?

Skontaktuj się z nami.

Facebook Polub nas na Facebook.

Zobacz także


Nie znaleziono produktów w tej kategorii

WYSOKA
JAKOŚĆ

DOGODNA
DOSTAWA

TERMINOWE
DOSTAWY

DOSTĘPNE
GODZINY